Erasmus+ programmi
kolmeaastase projekti „Noored ja tervislikud käitumisharjumused“ raames toimus arvult
juba neljas ühe nädala pikkune õpilasvahetus. Seekord oli meil võimalus
võõrustada oma projektipartnerkoolide õpilasi ja õpetajaid Prantsusmaalt, Saksamaalt
ja Ungarist aprillikuu viimastel nädalatel. Projekt on suunatud noorte (14-17
aastaste) tervislike käitumisharjumuste kujundamisele.
Nädal oli vaheldusrikas,
täis erinevaid huvitavaid ja mitmekülgseid tegevusi. Esmaspäeva hommikut
alustati kogunemisega kooli, kus direktor tervitas kõiki külalisi ning tegi
sissejuhatuse nädalasse. Sellele
järgnesid sissejuhatavad mängud õpilastele, kus keskmes oli enese tutvustamine
ja üksteise tundma õppimine. Lisaks joonistasid õpilased oma profiilipildid,
mis kaunistasid esimese korruse fuajee seina õpilasvahetuse lõpuni. Seejärel
tutvustasid meie õpilased väliskülalistele meie koolihoonet ja võimalusi. Pealelõunat
toimus Pärnu Muuseumi külastus ja jalgsi giidituur Pärnu linnas. Kogu grupp oli
jaotatud kaheks, kus üks grupp külastas alguses Pärnu Muuseumi ja tutvusid
püsieksponaatidega ning kuulasid giidi poolt räägitud juttu, samal ajal kui teine
pool osales jalgsituuril Pärnu linnas. Seejärel vahetati pooli. Kindlasti
leidis iga osaleja enda jaoks mõne fakti, mida ta ennem veel ei teadnud ning
väliskülalised said rohkem teada Pärnu linnast ja selle ajaloost.
Teisipäevane hommik
algas kogunemisega koolis, kus alustati selle õpilasvahetuse peamise ülesande,
digitaalse juhendraamatu, loomisega. Varasemalt oli projekti koordinaatorite
poolt kokku lepitud, et juhendraamat valmib Prezi esitluskeskkonnas. Kuna aga enamike õpilaste jaoks oli see
esimene kord sellest keskkonnast kuulda, alustati hommikut sissejuhatava loenguga
kooli arendusjuhi poolt, kus vaadati videot ning selgitati täpset töö eesmärki.
Juhendraamat pidi toetuma projekti
üldteemale „Noored ja tervislikud käitumisharjumused“, kuid välistamaks teemade
kattumist, olid alateemad gruppide vahel ära jaotatud. Nendeks kuueks teemaks
olid:
· Risky behaviour (risky sexual behaviour, challenges on social networks, violence);
· Risky behaviour (road, sound, body image, sport:overtraining, addictions);
· Healthy biorhythm and eating habits;
· Influence on physical activity on healt and body (skeleton, muscles, strength, overtraining, addictions);
· Influence on physical activity on healt and body (metabolism, cardiovascular system, lungs, nervous system).
Iga grupp pidi antud
teema raames juba varasemalt kogutud informatsiooni sünteesides ning vajadusel
uut informatsiooni lisades koostama digitaalse juhendraamatu, mis oleks
suunatud eelkõige teismelistele ja noortele ning pakkuma välja erinevaid
lahendusi ja võimalusi tervislikumaks eluks ja eluviisiks. Hommikusele tubasele
tegevusele tõi vaheldust õhtupoolne tegevus Tolkuse rabas, kus õpilastel ja
õpetajatel oli võimalus matkata matkajuhi Argo Linnamäe juhatusel raba peal
räätsadega. Õpilased õppisid matka käigus raba taimestikku ja loomastikku ning
kuidas käituda looduses üldse käituda ja milliseid ohte rabad ja sood endas
kannavad. Paljude jaoks oli see esmakordne kogemus. Hiljem oli võimalik juua
sooja jooki ja maitsta matkajuhi poolt korjatud kevadist karulauku ning
proovida tulekivi ja kasekoorega teha tuld.
Kolmapäevahommiku
juhatasid sisse tundide külastamised. Iga Eesti õpilane võttis oma sõbra kaasa
tema enda ainetundi. Välisõpilased said näha kuidas toimuvad tunnid meil ja
milliseid õppevahendeid- ja meetodeid meil kasutatakse. Oli õpilasi, kes
külastas inglise keele tunde, kuid ka neid, kes õppisid matemaatikat või
geograafiat ja keemiat. Sellele järgnes edasi tegelemine juhendraamatuga.
Hommikupoolikul toimus veel sisuline töö, kuid pealelõunasel ajal tuli teha
juba ettevalmistusi juhendraamatute ettekanneteks, kus kuulajateks olid teised
kaasõpilased ja õpetajad.
Valminud juhendraamatud
on nähtavad:
Läbi juhendraamatute
loomise suurendati õpilaste omavahelist koostööd, omavahelist suhtlust
võõrkeeles, saadi uusi teadmiseid ja otsiti lahendusi, arendati loovust ning
täiendati IT alaseid teadmiseid uue keskkonna tundma õppimise näol. Lisaks paranes
suuline väljendusoskus ettekannete ajal.
Kolmapäeval enne
lõunapausi osalesid õpilased traditsiooniliseks saanud südamekuu üritusel „2016
sammu oma südame heaks“, kus terve kool kõndis 2016 sammu kooli lähiümbruses.
Neljapäevane päev oli
väljasõidu päev, kus külastati nii Tallinna Teletorni kui Eesti Tervishoiu
muuseumit. Teletornis osalesid õpilased spordiprogrammis „Terves kehas terve
vaim“, mille lõppedes oli harukordne võimalus kõndida mööda treppe üles
vaateplatvormile välja. Sellele järgnes Tervishoiu muuseumi külastamine, kus
asjatundlikud giidid tutvustasid eksponaate ja viisid läbi töötoa „Söö
terviseks“, milles meie õpilastel oli võimalus panna proovile oma teadmised
toidupüramiidi ehitamisel ja üldistest toitumispõhimõtetest. Seejärel viis
ringkäik läbi Raekoja platsi Vabaduse väljakule. Raekoja platsil ja Vabaduse
väljakul andsid meie õpilased inglise keelse ülevaate Tallinna Vanalinna ja
seal paiknevate olulisimate hoonete ajaloost. Seejärel saabus kõige oodatum aeg
ehk vaba aeg, kus õpilastel oli iseseisvalt võimalik uudistada Tallinna linna.
Reedene hommik, ehk
õpilasvahetuse viimane päev algas hoopis kogunemisega Pärnu Keskraamatukogu
ette, kus oli fotojahi alguspunkt. Õpilastel tuli külastada määratud aja
jooksul jalgsi 8 Pärnu linna monumenti ja teha seal vastavalt juhistele
võimalikult loominguline pilt. Õpilaste rada viis läbi Pärnu Jahtklubi Kihnu
Jõnnust Raimond Valgreni rannas, Papa Jannsenist Lydia Koidula ja Gustav
Fabergeńi ning lisaks Eesti Vabariigi väljakuulutamise monumendist Eesti krooni
mälestusmärgini. Fotojaht oli heaks aktiivseks meelelahutuslikuks võimaluseks avastada
Pärnus veel neid kohti, kuhu nädala jooksul ei oldud veel jõutud. Reede õhtu
kulmineerus õpilaste ja lastevanemate peoga Pärnu Raeküla Koolis. Iga õpilane
oli koos oma sõbra ja perega valmistanud midagi söödavat lauale panemiseks.
Õhtu ametlikus pooles jagati auhindu päevase fotojahi eest ning tänati iga
osalejat õpilasvahetuses osalemise eest. Edasi mängiti pallimänge kooli saalis
või tantsiti.
Laupäevane päev oli lahkumise päev.
Järgmiseks õppeaastaks on planeeritud kaks õpilasvahetust, üks Lorientis,
Prantsmaal ja teine Kiilis, Saksamaal.
Kogu pildigalerii on nähtav:
No comments:
Post a Comment